wtorek, 23 lutego 2016

Kilka porad, które dodadzą nam energii!

http://www.monikabregula.pl/2016/02/kilka-porad-ktore-dodadza-nam-energii.html

Mamy obecnie porę roku, która bardzo sprzyja pozostaniu w łóżku i naciągnięciu na siebie kołdry. Nic a nic za oknem nie sprawia, żebyśmy chcieli wstawać z ciepłego posłania, nie mówiąc już o tym, że mamy całkowity brak energii na cokolwiek. Niestety nie jesteśmy niedźwiedziami i nie zapadamy w sen na wiele miesięcy, ale musimy wstawać i zmagać się z dniem codziennym. I choć słońce ostatnio było widziane tydzień temu przez parę minut, gdy byliśmy w pracy, to i tak trzeba podołać obowiązkom. Dziś kilka porad, dzięki którym będziemy mieli więcej energii i sił, by przetrwać najgorsze tygodnie roku. Najważniejsze to słuchać swojego ciała i działać na jego korzyść.

Wyśpij się

Większość osób, w tym ja, potrzebuje ośmiu godzin snu. Są osoby, które potrzebują mniej albo więcej - to indywidualna sprawa, ale przyjmuje się, że powinno się spać minimum 6 godzin. Dzięki temu nasz umysł i ciało może naładować baterie i być pełnym energii. Dlatego podstawa to dobry sen. O tym, jak się delikatnie i przyjemnie wybudzić oraz sprawić, by się dobrze wyspać, pisałam tutaj.

Pożywne śniadanie

Nie ma nic ważniejszego niż śniadanie. To, co się na nim znajdzie ma diametralne znaczenie dla jak naszego samopoczucia przez cały dzień. Jajka na bekonie i pszenna kajzerka to nie najlepszy sposób na to, by mieć energię. Po takim tłustym śniadaniu organizm przez wiele godzin będzie się zmagał ze strawieniem tłuszczy, przez co będziemy apatyczni i ospali. Istotne, by odpowiednio zacząć dzień i zjeść zdrowe pożywne śniadanie. Idealnie sprawdza się owsianka, która daje energię na wiele godzin lub kasza jaglana na mleku.


Drzemka

Dobrym sposobem dla wielu osób jest zrobienie sobie krótkiej drzemki. Taka 10-20-minutowa drzemka może pomóc nabrać energii i siły do dalszego działania. Jeśli trudno się wam wyłączyć, spróbujcie posłuchać uspokajającej muzyki lub audycji radiowej, by pozwolić umysłowi odpocząć od codziennych zmartwień. Według badań, muzyką, która pomaga zasnąć, jest muzyka klasyczna.

Spacer

Nie zamykajmy się na cztery spusty w domu! Znajdźcie pół godziny na spacer, nawet gdy pada deszcz, powinno się spacerować. Nie tylko będziemy bardziej odporni na wszelkie wirusy i bakterie, ale dotlenimy organizm i doładujemy wewnętrzne baterie. Idźcie na krótki spacer, aby krew zaczęła szybciej krążyć — nawet jeśli tylko po gazetę czy kawę do sklepu na rogu.


Mniejsze posiłki, ale jedzone częściej

Posiłki powinny być małe, ale częstsze. W ten sposób wasza energia będzie się utrzymywała na równym poziomie. Unikajcie jednak podjadania żywności małowartościowej o pustych kaloriach. Takie produkty powodują jedynie krótkotrwały wzrost energii, po którym następuje zaraz jej całkowity spadek.


Pij duże ilości wody

Odwodnienie jest jedną z przyczyn zmęczenia. Picie mniej niż 8 szklanek wody dziennie może być przyczyną zmęczenia i braku energii. Każdego dnia powinno się wypijać co najmniej 2 litry wody (podczas upałów więcej). Są apki, które przypominają o odpowiednim nawodnieniu np. Water your body.



Wycisz się

Medytacja, joga, proste ćwiczenia rozciągające są dobrym sposobem na zwiększenie koncentracji i możliwości poznawczych, a techniki oddychania mogą wprowadzić nas w spokojny stan umysłu. Głębokie, regularne ćwiczenia oddechu pomogą wam skupić się i uspokoić.


Śmiej się

Śmiech jest wspaniałym lekarstwem na zmęczenie. Śmiejcie się regularnie, aby zachować dobry nastrój przez cały dzień. Otaczajcie się zabawnymi ludźmi lub codziennie odwiedzajcie serwisy - polecam moich ulubionych umilaczy i poprawiaczy nastroju AbstrachujeTV.


Wysypianie się, dostarczanie paliwa w postaci zdrowych posiłków i codzienne dotlenianie pomogą nam w utrzymaniu wysokiego poziomu energii i skupieniu się w pełni na bieżących zadaniach.

 


Printfriendly