sobota, 13 sierpnia 2016

Zdrowe nawyki żywieniowe

Zdrowe nawyki żywieniowe
W zdrowej diecie nie chodzi o to, by być wiecznie głodnym, ale wręcz przeciwnie, by jeść tak, by w ogóle nie odczuwa głodu. I wcale, to nie jest trudne, wystarczy zastosować się do kilku zdrowych wskazówek, dzięki którym będziemy syci, szczupli i co najważniejsze zdrowi.



*1. Znajdź swój ulubiony zdrowy jadłospis. Nikt tak naprawdę codziennie nie wymyśla sobie nowych potraw. Najczęściej jemy swoje ulubione potrawy. Ważne by były one zdrowe i smaczne. Jeśli nie lubisz np. rukoli, nie zmuszaj się do niej, to najszybszy sposób, by zejść z drogi zdrowej diety. Nic na siłę. Znajdź takie potrawy i produkty, które będziesz jeść z apetytem.

*2. Pij duże ilości wody. Jeśli nie lubisz wody, wrzuć do niej ulubiony owoc np. pomarańczę czy grejpfruta.

*3. Jedz śniadania. Dużo osób zaczyna swój dzień od chudego białka, daje ono energię.

*4. Jedz mało, ale za to często. Dzięki temu nie będziesz mieć napadów głodu. Małe porcje zapewnią uczucie sytości, nie przejadasz się. Dzięki małym porcjom żołądek jest w stanie strawić je szybciej i przygotować się na kolejny posiłek.

*5. Uważaj, by nie jeść przetworzonej żywności. Wybieraj produkty świeże i naturalne. Kieruj się porami roku i wybieraj produkty sezonowe. Np. teraz jest sezon na jagody, można z nich zrobić milion potraw. Ja najczęściej robię z nich koktajle.

*6. Ucz się! Zainwestuj czas w naukę o odżywianiu. Poprzez czytanie etykiet oraz różnych informacji na temat zdrowego odżywiania, nie dasz się oszukać koncernom spożywczym, które często wciskają nam po prostu kit, co za tym idzie, poprawisz jakość swoich posiłków. Poczytaj na temat odżywiania i dowiedz się, jak organizm reaguje na różne wybory żywieniowe.

*7. Kupuj zdrową żywność. Jeżeli czegoś nie ma w domu, to tego nie zjesz. Pamiętaj o tym podczas zakupów. Możesz zmienić swoje nawyki tak łatwo, jak wyposażanie lodówki. Nie kupuj słodyczy, chipsów z myślą o gościach, bo prawda jest taka, że sam to zjesz, jeśli nie będzie tego pod ręka w domu, to po to nie sięgniesz. To najprostszy sposób na zdrowe odżywanie.

*9. Jeśli nie umiesz gotować lub nie masz na to czasu, nie musisz rezygnować z jedzenia w restauracjach. Znajdź takie gdzie serwują zdrową żywność, lub przy zamawianiu poproś o zamiennik w zdrowej wersji.

*10. Jeśli jesteś jedną z osób, które jedzą, by odreagować stres, choć nawet nie są głodne, warto się temu przyjrzeć, bo problem prawdopodobnie jest w twojej psychice i powinieneś nad sobą popracować. Warto skorzystać ze specjalisty i nie ma się, czego wstydzić najważniejsze jest zdrowie i dobre samopoczucie.

Zdrowe nawyki żywieniowe

Printfriendly