środa, 28 grudnia 2016

Święta, święta i po świętach – i co TERAZ??

Święta, święta i po świętach – i co TERAZ??

Święta to czas totalnie nieograniczonego obżarstwa. Polska kuchnia nie przewiduje czegoś takiego jak „lekki” czy „zdrowy”. Jest za to aromatyczna, pełna smaków, różnorodności, ale również obfituje w tłuszcze i puste kalorie. Bardzo dobrze to widać po naszych poświątecznych brzuchach :), bo kto przy zdrowych zmysłach przejmowałby się liczeniem kalorii. Rozmaitość polskiej kuchni to niezłe wyzwanie dla naszego żołądka i wątroby, a dodatkowe kilogramy też nie są mile widziane.

Karnawał za pasem, a jeszcze bliżej sylwester, na domiar złego wymarzona sukienka nie chce się dopiąć tak jak koszula w kołnierzyku, a w żołądku czujemy niezłą rewoltę.

Nie ma co popadać w panikę. Wystarczy kilka trików i wrócimy do formy sprzed świąt.

Na początek pij duże ilości wody. Ja do mojej lubię dodać wyciśnięty sok z limonki lub pomarańczy - woda od razu lepiej smakuje. American Instytut of Medicine proponują podzielić masę ciała w kilogramach przez 30 - otrzymany wynik oznacza ilość litrów wody, którą można bezpiecznie wypijać każdego dnia. W ten sposób powstrzymasz apetyt, pobudzisz metabolizm, poprawisz wygląd skóry, co jest bardzo wskazane przed nadchodzącym karnawałem. Jeśli odczuwasz problemy z trawieniem, pij herbatę z kopru włoskiego lub mięty.

Koniec ze świątecznym szaleństwem – przyszedł czas na lekkie posiłki np.: warzywa gotowane, ryba na parze. Zastosuj dietę odpowiednią dla siebie. Pamiętaj, przede wszystkim ma być smacznie — poczujesz się znacznie lepiej.

Jeśli ćwiczyłeś regularnie przed świętami, to szybko wracaj do codziennej aktywności. A jeśli dopiero masz zamiar włączyć aktywność fizyczną do planu dnia, to nie czekaj z treningami do 1 stycznia. Wyjdź na długi kilkukilometrowy spacer albo idź pobiegać. Nie tylko się dotlenisz, ale także rozruszasz mięśnie, odprężysz się i zrelaksujesz.

Wysypiaj się, by mieć siłę na realizację wszystkich swoich planów. Zdrowy ośmiogodzinny sen ma ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego całego organizmu, nie tylko następnego dnia rano. W ciągu nocy organizm najlepiej spala tkankę tłuszczową. Przed zaśnięciem nie myśl o kłopotach i trudnościach, z którymi będziesz się musiał uporać jutro, postaraj się wyciszyć umysł. Jeśli masz z tym problem, pomedytuj przed snem.

Najważniejsze to pamiętać, że wkraczamy w okres zabawy, dlatego kluczowy jest szeroki uśmiech na twojej twarzy! 

Święta, święta i po świętach – i co TERAZ??


Printfriendly