sobota, 4 marca 2017

Naleśniki ze zdrową nutellą

Naleśniki ze zdrową nutellą

Kto nie lubi nutelli??? No właśnie wszyscy ja uwielbiają, niektórzy wiedzą, z czego się składa i ją omijają, inni też wiedzą, ale nie omijają :). Prawda jest taka, że choć obłędnie smakuje, to nawet nie czekolada, ale słoik chemii. W necie można znaleźć przeróżne przepisy na jej zdrowy odpowiednik z daktyli, orzechów itp., ale w smaku daleko im do pierwowzoru, choć dobre, to raczej kremy, a nie nutella

Dlatego dziś mam dla was przepis na nutellę, która praktycznie smakuje jak oryginał, choć składa się tylko z owoców! Jej sekret tkwi właśnie w owocach, awokado, to nośnik smaku, po roztarciu jest jak masło, przyjmuje smak przyprawy, którą do niego dodamy. Trochę bałam się dodać banana, bo jego smak zabija wszystkie inne, ale w tym przypadku idealnie się sprawdził, jeszcze tylko kakao, miód na osłodę i gotowe. Jej przygotowanie trwa tyle ile otwarcie słoika prawdziwej.


Naleśniki ze zdrową nutellą


Składniki

  • Szklanka mąki ryżowej, jaglanej lub pszennej
  • Pół szklanki mleka kokosowego
  • Pół szklanki wody
  • Dwa jajka
  • Łyżka oleju koksowego
 
  • Pół dojrzałego awokado
  • Jeden banan
  • Dwie czubate łyżeczki ciemnego kakao
  • Jedna łyżka miodu

Przygotowanie

Nutella


  • Awokado i banana obieramy ze skórki i wkładamy do blendera, dodajemy kakao i miód. 
  • Wszystko miksujemy na gładką masę. 
  • W razie potrzeby można dodać więcej miodu.
 
Naleśniki ze zdrową nutellą

Naleśniki

  • Oddzielamy żółtka od białek. Do miski wlewamy wodę i mleko, dodajemy żółtka. 
  • Za pomocą miksera mieszamy, dodając stopniowo mąkę do uzyskania gładkiej masy.
  • W osobnej misce najlepiej szklanej, ubijamy białka. Dodajemy białka do masy i bardzo powoli na najmniejszych obrotach mieszamy, aż składniki się połączą.
  • Na patelni rozpuszczamy olej kokosowy, wlewamy do masy.
  • Jeśli ciasto jest zbyt gęste, dodajemy odrobinę mleka. Odstawiamy masę pod przykryciem na pół godziny, by odpoczęła.
  • Naleśniki smażymy na dobrze rozgrzanej patelni z cienkim dnem np. naleśnikowej. Przewracamy na drugą stronę, gdy spód naleśnika będzie już ładnie zrumieniony i ścięty.
  • Smarujemy nutellą.

Naleśniki ze zdrową nutellą

Naleśniki ze zdrową nutellą


Printfriendly