niedziela, 8 kwietnia 2018

Zielony koktajl warzywno - owocowy


http://www.monikabregula.pl/2018/04/zielony-koktajl-warzywno-owocowy.html

Bujając się dziś w hamaku i czując na twarzy, ciepłe promienie słońca czuję, że zima już nas odpuściła. Jeszcze nie ma liści na drzewach, a w słońcu mamy ponad dwadzieścia stopni. To idealny czas, by się dodatkowo wzmocnić, ponieważ po zimnie nasze organizmy są dosłownie wyjałowione z wszystkich witamin. 

Tak jak zimą ostatnią rzeczą, na jaką mam ochotę, są koktajle (chyba, że z makaronu :) ), tak teraz, mam na nie wielką ochotę. W tym roku postawiłam na koktajle warzywno – owocowe, dzięki takiemu koktajlowi w jednej szklane mam mnóstwo witamin i mikroelementów. 

Mieszam je w zależności od tego, co mam w lodówce, ważne by warzyw było więcej, mają one mało smaku, a dużo cennych witamin i bez problemu zostają zdominowane przez smak owoców. 

Dziś mam dla was przepyszny koktajl z zielonych warzyw, banana (osładza koktajl), pomarańczy i jabłka. Wszystkiego jest dosłownie garstka, ponieważ w sumie i tak wychodzi z tego cały kielich blendera.


Seler naciowy - jego właściwości zdrowotne znano już w czasach starożytnych. Wówczas mówiono o nim jako o doskonałym środku uspokajającym oraz leku na poprawę libido. Warzywo to od wieków kojarzyło się z męskością – nieprzypadkowo starożytni Grecy dekorowali głowy zwycięzców wieńcami z liści i łodyg selera. Dziś seler naciowy najczęściej kojarzy się z podstawowym składnikiem diet odchudzających. Nic dziwnego, bo jest niskokaloryczny oraz ma mnóstwo zdrowotnych zalet (m.in. nawadnia organizm, obniża ciśnienie krwi i poprawia trawienie).



Jarmuż to wspaniałe i cenne warzywo należące do tej samej rodziny co brokuły, brukselka i kapusta. Znany jest w kuchni od kilkuset lat, jest bogatym źródłem wielu cennych składników odżywczych, które wprost zbawiennie wpływają na całe nasze ciało. Jarmuż zawiera sporą dawkę glukozynolanów i sulfotlenku cysteiny, składników odżywczych, które uważa się, że mogą uaktywnić pewne enzymy w wątrobie i zneutralizować potencjalne substancje rakotwórcze. Jarmuż, podobnie jak brokuły, brukselka i kapusta, zawiera sulforafan składnik, który ma działanie antynowotworowe i antybiotykowe działanie bakteriobójcze wobec Helicobacter pylori, która jest odpowiedzialna za chorobę wrzodową żołądka, która zwiększa ryzyko wystąpienia raka żołądka.
Sulforafan zmniejsza także ryzyko nowotworu okrężnicy, odbytu i raka piersi. Liczne badania wykazały, że działanie sulforafanu polega na hamowaniu procesów samoodnowy komórek macierzystych raka piersi, co prowadzi do spadku ich liczebności, a w końcu do ich eliminacji. 



Składniki
  • Duża różyczka brokułu
  • Garść roszpunki
  • Garść jarmużu
  • Jedna łodyga selera naciowego
  • Duży liść sałaty ozdobnej
  • Pół jabłka
  • Jedna duża pomarańcza
  • Pół banana
  • Pół szklanki wody

Przygotowanie

  • Wszystkie składniki warzywne dokładnie myjemy. 
  • Jabłko, pomarańcz i banana obieramy. 
  • Najpierw wkładamy owoce później warzywa, dzięki temu lepiej i szybciej się zmiksują. 
  • Zalewamy wodą i wszystko dokładnie miksujemy.








Printfriendly