piątek, 2 września 2016

Dieta czy ćwiczenia?


Dieta czy ćwiczenia?

Dobroczynnego wpływu ćwiczeń na nasz organizm nikomu tłumaczyć nie trzeba, lecz niestety bywają sytuacje, które wykluczają systematyczne ćwiczenia. Jedyne, co pozostaje to dieta i pilnowanie tego, co ląduje na naszym talerzu.

Pilnuj rozmiaru porcji

Ważenie i mierzenie tego, co znajduje się na naszym talerzu jest super opcją w pozbywaniu się zbędnego tłuszczu, ponieważ nasz mózg jest kiepski w szacowaniu rozmiaru posiłku. Zmniejszenie zjadanej porcji pozwoli „oszukać” mózg, co za tym idzie dostarczyć mniejszą ilość pochłanianych kalorii.

Odpowiednio długi i zdrowy sen

Nieprzespana noc to brak energii, co skutkuje zwiększonym apetytem i większą ilością pochłanianych kalorii. Nieregularny sen, to duże prawdopodobieństwo przytycia. Przesypianie co najmniej 7 godzin zwiększa szansę na pozbycie się zbędnych kilogramów.

Pilnuj poziomu glukozy we krwi

Niski pozom cukru we krwi wpływ osłabia naszą silną wolę i zwiększa prawdopodobieństwo porażki w utrzymaniu zdrowej diety. Dlatego tak ważne jest utrzymanie stałego poziomu glukozy we krwi, pomogą w tym stałe pory posiłków. Dobrze wzbogacić dietę o zdrowe ziarna i błonnik.
Nie stresuj się

Wiem, że łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale chroniczny stres zwiększa zapotrzebowanie na pokarmy bogate w cukry i tłuszcze. Często „zajadamy stres” słodyczami lub fast foodami. Dlatego tak ważne jest panowanie nad własnymi uczuciami. Pomocna w chronicznym stresie jest medytacja i joga dzięki, którym można się wyciszyć.

Dieta czy ćwiczenia?
Zrezygnuj ze słodkich napojów

Soki, soczki to czysty cukier. Wypijanie dosładzanych soków sprzyja rozwojowi otyłości. Zamiast tego woda z limonką lub grejpfrutem.

Uważaj, ile czasu spędzasz przed TV

Najczęściej, to przed telewizorem pochłania się najwięcej niezdrowych wysoko tłuszczowych przekąsek. Oglądanie reklam uśmiechniętych ludzi z czekoladowym batonem, to kiepski przekaz dla naszej podświadomości, który mówi „zjedz batona będziesz szczęśliwy”. I o ile dorosły wie, że to aktor z batonem, który w rzeczywistości nawet nie wącha słodyczy, to dla dziecka przekaz jest bardzo silny i stanowczy.

Ściągnij apkę

Różne aplikacje pomagają utrzymać zdrową dietę. Liczą kalorię i przypominają o posiłku czy szklance wody. Aplikacje mają piękne tabelki monitorujące postępy, zapamiętujące spożyte kalorie i utracone kilogramy, nie są zbędnymi zabawkami, ale całkiem sprawnym narzędziem do utrzymywania zdrowej diety. Popularne aplikacje to: MyFitnessPal, Libra, Wiesz co jesz.


Printfriendly