poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Zdrowy tryb życia - część trzecia AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Zdrowy tryb życia - część trzecia AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach nikomu pozytywnego działania aktywności fizycznej tłumaczyć nie trzeba, a jednak często słyszę pytania typu - po co ćwiczę? Po co się tak męczę?
Dlatego dziś o pozywanych skutkach aktywności fizycznej, bo bez niej nie ma mowy o zdrowym trybie życia oraz o samej aktywności.


Zawsze w moim życiu była obecna aktywność fizyczna, czy to rower, siłownia, pływanie, lata temu ćwiczenia z Cindy Crawford, Claudią Schiffer teraz z Ewą i Anią, a ostatnio - bieganie. Ćwiczenia są częścią mojego życia, uwielbiam ten moment po treningu, gdy wiem, że dałam z siebie wszystko. Aktywność rozwija moje ciało i uspokaja umysł. Sprawia, że jestem uśmiechnięta i szczęśliwa.

Dlaczego regularnie ćwiczę? Odpowiedz, można zawrzeć w jednym zdaniu.

Ćwiczę dlaczego, że nienienawidzę swojego ciała, ćwiczę dlatego, że je kocham!

To powinno całkowicie wystarczyć pytającym, ale jeśli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości, wyjaśniam, że jeszcze dla tych paru powodów:
  • dla satysfakcji
  • dla sukienek bez ramiączek
  • dla spojrzeń
  • dla zabawy
  • dla obcisłych podkoszulek
  • dla wyjść na plaży
  • dla zdrowia
  • dla krótkich spodenek
  • DLA SIEBIE


A jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości. Po co ćwiczyć, całkowicie rozwieje je zdjęcie poniżej. Mówi wszystko :)

Zdrowy tryb życia - część trzecia AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Skoro już wiemy, po co ćwiczymy, skupmy się na samym treningu.

Ćwicz minimum 3 razy w tygodniu. W końcu treningi wejdą Ci tak w krew, że będą stanowiły część każdego dnia.

Jeśli dopiero zaczynasz, wchodź w cykl treningów powoli. Nie rzucaj się na głęboką wodę i nie wymagaj od siebie zbyt dużo. Jak wszystko ćwiczenia wymagają czasu.

Wybierz rodzaj ćwiczeń, który lubisz i które sprawią Ci radość. Mieszaj rodzaje treningów.

Żeby przetrwać najtrudniejszy okres wejścia w regularne treningi pamiętaj, że umysł stwarza w naszej głowie lęki, nie poddawaj się im, nie bój się wysiłku.

Rób rozgrzewkę i rozciągaj się po ćwiczeniach, bóle mięśni po treningu bez odpowiedniego rozciągania są okropne – coś o tym wiem. Pamiętaj o rozciąganiu.

Zadbaj o odpowiedni ubiór, zwłaszcza o buty. W nieodpowiednich szybko można zrobić sobie krzywdę i wypaść z treningów na wiele miesięcy.

Nie słuchaj innych, zwłaszcza nieprzyjemnych opinii. Nie porównuj się z nikim. Pamiętaj, jutro masz być lepszym niż dziś. To całkowicie wystarczy.

Pokochaj zakwasy, dzięki nim wiesz, że wczoraj dałeś z siebie wszystko.

Nie rozczulaj się nad sobą, możesz więcej.

Stawiaj przed sobą nowe, ale realne cele.


Printfriendly