poniedziałek, 17 września 2018

Jesienne sportowe wyzwanie

http://www.monikabregula.pl/2018/09/jesienne-sportowe-wyzwanie.html
Całe wakacje dużo trenowałam, co w widoczny sposób odbiło się na mojej sylwetce, czego absolutnie nie chcę zaprzepaścić. Jesienią postawiłam na ćwiczenia w domu, co wcale nie oznacza, że będzie choć trochę lżej niż w wakacje, będę ćwiczyć w domu z programami treningowymi. Dają taki sam efekt jak ćwiczenia w grupie, wymagają jedynie większej motywacji.


Poniedziałki i środy to Zumba wymiennie z bieganiem, co uzależniam od pogody, wieczorem pilates z Ewą Chodakowską, który bardzo dobrze robi na kręgosłup, a że cały dzień spędzam w pozycji siedzącej, muszę szczególnie dbać o tę część ciała.

Wtorki i czwartki stawiam na konkretne treningi i pracę nad mięśniami. Do wyboru między Ewą a Anią Lewandowską i jej treningami: „Trening Karate Cardio” lub „Trening Karate Cardio Military”. Zastanawiam się też nad powrotem do Insanity, pisałam o nim tutaj, ale nie do całości lecz wybranych treningów.

Z piątkami rożnie to u mnie bywa, często mnie nie ma i nie mogę wykonać treningu, ale jak tylko będę mogła, to piątek przeznaczę na spokojną jogę. Tym razem stawiam na YouTuba, można tam znaleźć ogromną ilość świetnych treningów, bardzo fajny jest kanał Małgorzaty Mostowskiej, na którym każdy znajdzie coś dla siebie.

Sobota to, poranny trening z podstawami boksu, to jedyny trening, który wykonuje poza domem. Prowadzi go trener boksu, jest dużo cardio i elementy (dla mnie podstawy podstaw) boksu. Bardzo mi się ta forma treningu podoba, człowiek czuje się dużo silniejszy i pewniejszy siebie, gdy parę razy uderzy w worek.

Niedziela to czas odpoczynku i relaksu. Każdy potrzebuje dnia wyciszenia, a mięśnie regeneracji. Aczkolwiek treningi są tak ustawione, by nie przemęczać zbytnio ciała. Ćwicząc codziennie, nie dość, że rezultaty widoczne są od razu, to człowiek każdego dnia doładowuje się endorfinami.

Najważniejsza w treningach jest systematyczność, po jakimś czasie człowiek wpada w rytm, co pomaga w osiągnięciu swoich celów treningowych. Jesienne wyzwanie czas zacząć!!

 

Printfriendly